Friday 2 March 2012

ZUHUD

kesepian, kesedihan, kekosongan
inilah nikmat yang aku dapat
dari segugus dendam yang laknat.

redhaan, ketabahan, kekuatan
inilah anugerah yang aku dapat
dari sebeban derita yang hebat.
kepiluan, keresahan, kesyahduan
inilah tangis yang aku pendam
di lurah rindu yang paling dalam.

keyakinan,kejujuran. keikhlasan
inilah rahmat yang aku cari
dari segenap insan duniawi.
inilah segala secebis isi hati
yang sentiasa merantai diri
tak perlu kucoret semua di sini
kerna kamu sendiri pernah menikmati
tak perlu lari
tak perlu sembunyi
berdepanlah dengan diri
agar jadi manusia jati.
dengan iman senipis kapas
dengan taqwa seperti lalang
aku mohon kepadaMu
ampunilah segala dosaku
hari ini atau semalam
yang nyata mahu pun selindung
Engkaulah Yang Maha Mengetahui 
Lagi Maha Menyayangi
Tuhan sekalian alam.
aku butakan hati
dari segala hina
dari segala caci
zuhudku padaMu
hanya Engkau yang tahu.
 




copy: http://www.kapasitor.net/

No comments:

Post a Comment