Sunday 30 August 2015

SET ASAS PENYUSUAN

Wanita yang menyusukan bayi memerlukan sekurang kurangnya 2 kali lebih protin daripada wanita yang tidak. Oleh kerana protin adalah komponen penting dalam susu ibu maka, mendapatkan zat protin yang mencukupi dikatakan mampu menggalakkan susu badan si ibu. Ibu ibu yang menyusu digalakkan untuk memilih kudapan ataupun makanan yang dapat memenuhi keperluan protin sepanjang process penyusuan bayi.

Pernah dengar Energizing Soy Protin atau ESP? Aku pasti ramai dengar. Ramai dah cuba kan? Aku sendiri dulu cuba cuba lalu jatuh cinta. Membantu aku menyusukan Rayyan Rizq sampai aku melahirkan Cahaya Sarah. Maknanya aku minum ESP ni dari zaman anak bujang aku bayi lagi. Sekarang dia dah 4 tahun dan adik dan 18bulan.

Nak diskaun PM aku

Dah cuba Alfalfa? Lagi la aku rekemen. Kalau ada resdung, alergik, gout, boleh cuba tau.

Ni yang 330bj
Dalam N3 ni aku nak kongsi lagi kelebihan Set Asas Menyusu Shaklee. Dalam set ni ada ESP dan Alfalfa sebab tu aku katakan set asas.

Antara manfaat Energizing Soy Protin;
◆ menggalakkan pertumbuhan sel baru
◆ memudarkan parut
◆ mengantikan sel kulit mati
◆ memberi tenaga & mengurangkan rasa letih
◆ memberi rasa kenyang
◆ baik utk mengawal kolestrol
◆ dapat mengelakkan sel kanser dari merebak
◆ kaya dengal kalsium yang baik untuk ketumpatan tulang

Kelebihan Alfalfa:
◆ Sistem penghadaman lebih baik
◆ bagus utk kencing kotor
◆ mendetox badan
◆ mengurangkan masalah keputihan
◆ bertindak seperti kacip fatimah
◆ penggalak susu badan
◆ membantu masalah alahan/ekzema/alergik
◆ membantu masalah resdung
◆ menggalak susu badan

Comelnye je kan

Berbaloi! Oleh sebab manfaat nye lebih dari membantu ibu ibu menyusu jadi aku suka sangat nak rekemen pada kawan kawan yang menyusukan anak.

So kalau rasa nak cuba, atau nak tanya apa apa je berkaitan vitamin boleh whatsapp di 017.250 5401

Salam Mesra,
aishah
Breastfeeding-holic
Rakan Nutrisi Anda



No comments:

Post a Comment