KAWAN MAYA

Monday, 17 November 2014

SARAPAN SIMPLE SEDAP

Selamat pagi!
Selamat berhujung minggu.
Apa khabar semua? Semoga semua sihat dan ceria... WHAM macam saya ni biasalah. Otak dan badan jalan serentak.

Apa sarap korang? Tanya muhammad nak sarapan apa dia jawab telur. Huhuhu. Dia tak bole nampak telur. Bole habis sepapan dia sorang. Ya..saya tau tak baik untuk kesihatan dia. Back to sarapan.... Saya decide nak buat sarapan sandwich telur je.



Bahan Bahannya;
Roti - ikut la nak banyak mana
Telur
Mayonese
Tomato - dipotong dadu kecil
Lada hitam
Garam - bagi rasa rasa
Perahan Lemon - sikit ja dLM sesudu

Caranya;

1. Mula mula kita rebus telur dan lepas tu lenyek telur tu bagi hancur.
2. Bubuh mayonese dan gaul rata
3. Buh garam ikut suka rasa & lada hitam ikut sedap
4. Tambah kan tomato dan gaul lagi.
5. Peran lemon dan gaul lagi.
6. Akhir sekali..sapu la ataa roti.




Anak suka makan. Perut kenyang hati riang.





Selamat mencuba dan jangan skip sarapan ye.


Salam Mesra,
Aishah
Breastfeeding-holic
Rakan Nutrisi Anda