KAWAN MAYA

Saturday, 3 March 2012

~Suatu Waktu Di Subuh Hari~


Assalamualaikum & salam satu Malaysia..
While everyone is so deep in their sleep..so is my son and my hubby..i am still awake! It is so nice, so peaceful and i feel so calm at this hour.... macam macam bunyi kedengaran :)
masa ni la nak kemas semua yang tunggang langgang..etc; masuk baju dalam mesin, kemas dapur & lipat pakaian yang dh berhari hari tak lipat...
Alhamdulillah..thanks ya allah sebab masih bagi aku peluang untuk melaksanakan tugas aku sebagai hambamu..


husband's snore can be heard hihihihi..kuat dengkur orang tua tu .. bila bgtau dia tak nak mengaku...alahai...
anak kadang2 bole terjaga dengan dengkur nya itu..well, i do will snore i i had a bad day..worst!! 


Di saat mcm nila aku teringat arwah abah .. ~alatihah untuk Sulaiman Bin Hakip @ Lahakim~ "lama sangat aca tak ziarah kubur abah...rindu dengan abah..macam macam nak cerita dengan abah"    Abah, tiada galang ganti...bila abah dah takde, baru terasa abah penting dan abah diperlukan dalam banyak perkara....orang selalu tanya aku ni anak mak atau abah..aku selalu jawab, aku anak emak..well the truth is AKU ANAK ABAH sebab ntah kenapa aku lebih selesa bercerita dengan abah walaupun arwah garang, tak pernah nak gurau2 dengan anak2.... ya allah abah, really miss u!


*arwah abah dgn mak kat Cherating*

irfan & tok abah
sekarang tinggal mak...kesian mak! kena harungi banyak benda....ya Allah, ampun dosa kedua orang tua ku ya allah...segala yang nyata atau tidak...rahmatilah arwah abahku, tempatkan lah arwah abah dikalangan orang orang yang beriman...lindungilah arwah abah dari segala seksaan kubur dan api neraka.. ya Allah, ku mohon padamu ya Allah, panjangkan lah usia mak aku ya Allah..berilah kesihatan yang baik untuknya... 

ku pandang wajah anak ku..suamiku...hati aku berdetik..."rayyan, moga umur mama panjang untuk melihat kamu membesar anak...moga mama diberi kesihatan yang baik untuk mendidik kamu menjadi islam, anak yang baik dan berguna... ""abang, moga sayang dipanjangkan umur  untuk hidup bersama abang...melihat anak kita membesar dengan baik..abang, sama samalah kita harung dunia ni dengan ikhlas sebagai hamba allah dan ibu bapa yang baik & bertanggung jawab"

our son
my wedding 2010

~~Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.~ Mahatma Ghandi~~

Rasulullah (saw) bersabda : Kebaikan yang paling cepat memperoleh ganjaran pahala ialah kebajikan dan silaturahim. Dan kejahatan yang paling cepat mendapat hukuman ialah kezaliman dan memutuskan hubungan kekeluargaan.
(Hadith Riyawat Ibnu Majah)