KAWAN MAYA

Thursday, 30 May 2013

VIVIX SHAKLEE - Tonik Anti Penuaan

Salam semua!
Hari ni saya nak bercerita tentang VIVIX.
Apa itu VIVIX? Secara ringkasnya, VIVIX ni ialah satu jenis cecair yang berwarna kemerahan. VIVIX merupakan satu suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia. Kenapa saya kata terbaik di dunia? Sebabnya simple, VIVIX MAMPU MENYERAP MASUK KE DALAM DNA KITA. Haaaa..... mana nak dapat macam tu! Hanya VIVIX SHAKLEE. Sudah bertahun tahun penyelidikan tentang VIVIX ni dijalankan, dibangunkan oleh Syarikat No 1 suplemen makanan di Amerika. 

Vivix ni ada 1001 khasiat yang sangat baik untuk tubuh badan kita. Kita bulan mahu melawan takdir, tapi kita nak hiudp yang sihat dan ceria kan. jadi tak salah kalau kita berusaha untuk menaik taraf tahap kesihatan diri kita dan keluarga tersayang. Betul tak?
hanya sesudu teh vivix sekali sehari

Dalam pembuatan VIVIX..kesemua bahan yang digunakan adalah dari bahan semulajadi dan hanya yang semula jadi. ...

1..:: Anggur Muscadine

sizenya lebih besar dari size biasa -  size bola golf

Anggur ini adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom berbanding anggur biasa 19 kromosom. Kelebihan kromosom itulah yang memberi dan menyediakan lebih banyak faedah kepada kesihatan. Anggur ini bersifat anti oksidan yang SANGAT TINGGI .  40 kali lebih tinggi khasiat dari anggur biasa, maka tidak hairan harganya sangat mahal. Dan anggur jenis ini lebih berkesan melawan radikal bebas. 

2..:: Polygonum Cuspidatum - juga dikenali sebagai KNOTWEED JAPAN  


ini la rupa knotweed jepun tu

Polygonum Cuspidatum ni banyak di jumpai di Amerika Utara dan Eropah.  Polygonum Cuspidatum ni banyak digunakan dalam perubatan tradisional cina.  Ianya memberi banyak manfaat dalam suplemen anti penuaan. 

Japanese knotweed ataupun POLYGONUM CUSPIDATUM adalah RESERVERATOL l atau penjelasan manjanya adalah AGEN ANTI PENUAAN YANG UNGGUL DAN TERBAIK dari sumber alam semulajadi yang unik. 

3..:: ELDERBERI EROPAH 


kecik kecik je kan berries ni.. geram je :)

ELDERBERRY ni terbukti berkesan dalam mengubati masalah flu dan jangkitan virus dan bakeria seperti influenza B. Selain itu, ia juga mampu mengukuhkan sistem imun badan kita kerana ia menggandungi flavonoids. Buah beri ini bukan hanya mempunyai antioksidan yang kuat, malah kaya dengan vitamin A, B dan C. Ia turut mengandungi asid amino, carotenoid, tannin dan rutin. 

Selain dari kesan nya kepada masalah selesema, jangkitan kuman dan virus, ekstrak dari elderberi ini juga terbukti memberi kesan yang baik kepada masalah batuk, diabetics, penyakit kardiovaskular, jantung, strok. Buah ini juga dapat merendahkan tahap kolestrol serta mampu mengurangkan stress, membantu masalah penglihatan dan masalah penghadaman. 

4..:: LOBAK UNGU @ PURPLE CARROT


ungu menawan :)
LOBAK UNGU ... sumber terbaik Vitamin A. Dalam lobak ungu ada anthocyanins yang bertanggungjawab memberi warnna yang menyala seperi merah dan ungu dalam buah buahan dan sayur sayuran.

Elderberi dan Lobak Ungu pula mengandungi POLIFENOL yang memberi antioksida yang kuat, antibiotik semulajadi dan anti-flamasi yang tinggi. 


bahan aktif dan semulajadi dalam vivix

Apa manfaat Vivix untuk tubuh badan kita? Well, kalau nak cerita satu persatu, rasanya tak muat satu page. Tapi secara ringkasnya, VIVIX BEST!  

Antara MANFAAT VIVIX secara UMUMNYA.......
1..: Menggalakan rangsangan PENUAAN YANG SIHAT
2..: Membantu dalam menghalang KANSER
3..: Mengurangkan risiko PENYAKIT JANTUNG
4..: Mengurangkan komplikasi dalam pesakit DIABETES
5..: Menyokong kesihatan SENDI
6..: Mengurangkan insiden bagi penyakit ALZHIEMER
7..: Membantu dalam pengurangan BERAT BADAN
8..: Meningkatkan SISTEM IMUN
9..: MEningkatkan kesihatan MATA
10.: Menyokong KESIHATAN MENYELURUH



IVIX ni mempunyai 60X lebih tinggi KESAN ANTI FLAMASI berbanding ASPIRIN. Seee..... Kalau dah makan vivix ni, insya'Allah...tak pandang lain dah. Awet muda... sihat... bertenaga... Mana nak jumpa suplemen yang mampu membaiki DNA ni....... saya ulang cakap.. HANYA DI SHAKLEE...

Inilah sedikit tentang VIVIX. Berbaloi sangat untuk mereka yang kita sayang. Mungkin ibu bapa kita, pasangan kita....... Insya'Allah, saya akan berkongsi , testimoni dan pengalaman sebenar beberapa kenalan yang dah merasai khasiat dan mendapat kesan yang baik dari VIVIX ni.. 

sayang sayang selalu :))
Pengedar Sah Shaklee 
ID 888805
Hp : 0172505401


Monday, 27 May 2013

Ostematrix Shaklee

Saya panggil Ostematrix Shaklee tu Kalsium. Lebih dari sekadar Kalsium. :))


hilang kepadatan tulang dari usia 30-an

klass kan :)

120 biji sebotol/rm?? :)

TESTIMONI/PENGALAMAN MEREKA DAN OSTEMATRIX 

testi I

testi II

testi III

testi IV
testi V


Ada banyak lagi kesan-kesan khasiat OSTEMATRIX ni... 

suami & ostematrix
Banyak kepentingan kalsium yang kita tak sedar..... atau biasanya SEDAR tapi ambik mudah!
Berminat untuk mencuba Ostematrix ataupun suplemen shaklee, mudah saje! 
Bole singgah dimana-mana cawangan Shaklee yang berdekatan.  SHAKLEE tak ada stokis tapi  cuma ada branch/cawangan di beberapa buah negeri sahaja seperti KL, Penang, JB, Kelantan, Perak, Kota Kinablu dan Selangor adalah HQ... sebab itu SHAKLEE ISTIMEWA. Kalau ada jumpa, itu kira ILLEGAL dah ! 

Well, if rasa kurang rajin nak walk in, bole je call/sms saya untuk pembelian atau sebarang pertanyaan. Menariknya pembelian dari saya, u all layak :-

## dapat free konsulatsi berterusan selepas pembelian
## free gift
## free postage untuk pembelian minimum rm250 ke atas
## akan dijemput ke group khas untuk pengguna shaklee


Jadi, pilihan di tangan anda :))
Pengedar Sah Shaklee - ID 888805
Hp : 0172505401
FB : www.facebook.com/isyahsabela
Page : www.facebook.com/dietwithlove


Kepentingan Kalsium

Kalsium merupakan mineral yang penting bagi tulang, gusi dan gigi yang sihat. Doktor mungkin akan mencadangkan wanita untuk mengambil makanan tambahan kalsium apabila terdapat tanda-tanda awal masalah tulang seperti osteoporosis atau osteopenia.


* Menguatkan Tulang 
– Kalsium menguatkan tulang belakang dan memastikan bentuk yang betul kepada badan selain daripada mengurangkan risiko sakit belakang. Kalsium membantu menjadikan tulang berada dalam keadaan yang baik dan mencegah sakit tulang seperti artritis dan osteoporosis yang boleh menjejaskan pergerakan bebas selain dari menjadi amat menyakitkan.


* Mencegah Obesiti
 - Kalsium dapat membantu dalam mengekalkan berat badan optimum bagi lelaki dan perempuan. Jika terdapat mana-mana kekurangan kalsium dalam diet anda, badan akan cenderung untuk melepaskan hormon paratiroid, yang seterusnya merangsang tulang untuk melepaskan kalsium ke dalam aliran darah anda untuk mengimbanginya. Dari segi lain, hormon paratiroid juga merangsang pengeluaran lemak dan mencegah pembuangannya, yang sekali lagi boleh membuat anda gemuk. Jadi pastikan anda mengambil jumlah kalsium yang betul, supaya obes tidak terjadi dengan bahaya kesihatan lain yang berkaitan.


* Melindungi Otot Jantung 
-Kalsium melindungi otot jantung anda. Jumlah kalsium yang mencukupi membantu otot jantung untuk melakukan penguncupan dan pengembangan betul. Kalsium juga membantu sistem saraf untuk mengekalkan tekanan di dalam arteri anda. Jika terdapat penurunan kalsium, sejenis hormon yang dipanggil calcitrol dilepaskan yang bertindak dengan otot lembut arteri, dan dengan itu meningkatkan tekanan darah. Otot jantung memerlukan ion kalsium extracellular untuk penguncupan. Apabila kepekatan intrasellular kalsium meningkat, ion kalsium berkumpul bersama-sama dengan troponin protein yang merangsang cecair extracellular dan ruang intraselular, malah otot rangka, yang hanya diaktifkan oleh kalsium yang disimpan dalam reticulum sarcoplasmic.

* Mengelakkan Kanser Kolon 
- Kalsium yang mencukupi mengurangkan risiko keseluruhan kanser kolon dan mengelak pertumbuhan polip yang boleh membawa kepada kanser. Suplemen kalsium dapat mengurangkan risiko adenomas, juga dikenali sebagai tumor nonmalignant di dalam kolon. Ini sebenarnya adalah pelopor kepada kanser kolon, namun ia masih tidak diketahui jika pengambilan kalsium mengurangkan risiko kanser sepenuhnya. Kalsium berlebihan akan tinggal di dalam usus anda setelah badan anda menyerap apa yang diperlukan. Dalam perjalanan melalui kolon, kalsium yang tidak diserap ini dipercayai untuk mengikat sel-sel kanser supaya ia dikumuhkan bersama-sama dari badan. Kajian telah menunjukkan bahawa kedua-dua makanan sumber kalsium dan supplemen kalsium memberikan kesan perlindungan ini.


* Mencegah Blues Pra-haid 
-Jumlah kalsium yang mencukupi mengurangkan gejala-gejala sindrom prahaid seperti pening kepala, perubahan mood, tekanan darah tinggi dan sebagainya. Tahap kalsium yang rendah mungkin mencetuskan pengeluaran hormon yang menyebabkan hilang mood termasuk cepat marah dan kemurungan.


* Mencegah Batu Karang 
– Batu karang sebenarnya deposit terhablur kalsium dan lain-lain mineral dalam saluran kencing manusia. Bentuk yang paling umum batu karang ialah batu-batu oxalate. Sebelum ini, ia dianggap bahawa pengambilan kalsium yang tinggi atau penyerapan kalsium tinggi membangunkan batu karang, tetapi kajian terkini menunjukkan bahawa pengambilan kalsium diet tinggi mengurangkan bahaya batu karang dengan baik. Secara ringkasnya, kalsium tidak menyebabkan batu karang, tetapi kalsium yang hadir berlebihan di dalam air yang mengakibatkan batu karang. Faktor-faktor lain seperti penggunaan oxalate tinggi daripada sayur-sayuran berdaun seperti bayam, kekurangan minum air boleh menjadi punca besar untuk batu karang.


* Memastikan Tahap pH Alkali Yang Sihat 
- Makanan ringan, gula yang berlebihan dan barangan di dalam tin menyumbang pembentukan asid dalam badan, yang boleh menimbulkan pelbagai penyakit seperti kanser, batu karang dan darah tinggi. Kalsium membantu untuk mengekalkan tahap pH yang sihat, seterusnya meningkatkan kecergasan dan kesihatan secara keseluruhan.

* Kawalan Tekanan Darah 
-Beberapa penyelidikan mengisytiharkan bahawa diet vegetarian dengan jumlah yang tinggi dengan kalsium, magnesium dan kalium dan serat akan mengurangkan tekanan darah. Walaupun penyelidik lain membuat kesimpulan dengan pendapat yang berbeza dan berkata bahawa pengambilan kalsium menyebabkan darah tinggi. Kemudian ia melihat bahawa sebab bagi keputusan itu adalah kerana kajian-kajian ini menguji kesan nutrien tunggal dan bukannya sumber-sumber makanan yang mempunyai kandungan nutrien. Institut Kesihatan Negara menjalankan penyelidikan yang dikenalisebagai "Pendekatan Pemakanan Hentikan Tekanan Darah Tinggi (DASH) ". Diet "tipikal American" berbanding dengan dua diet diubah yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran dan kombo "DASH" diet yang disumbat dengan buah-buahan, sayur-sayuran, dan kalsium. Hasil kajian menunjukkan peningkatan pengambilan kalsium menyebabkan tekanan darah menurun.

* Mengekalkan Gigi dan Gusi yang sihat
- Kalsium melindungi gigi anda dengan menjaga tulang rahang yang kuat dan kukuh sepanjang kehidupan anda, yang seterusnya memastikan gigi kuat di mana bakteria tidak boleh berkembang. Oleh itu, sebelum gigi dan gusi anda mula memberi masalah, amalkan diet yang kaya kalsium dengan teratur. Pengambilan kalsium seharusnya tinggi terutama dari usia muda, jadi anak anda secara semulajadi membesar gigi dan tulang yang kuat.

* Membantu Pengangkutan Nutrien
 - Kalsium membantu nutrien bergerak mudah melintasi membran sel. Kalsium adalah mineral yang paling penting, dan kita cenderung mengabaikan ia. Kebanyakan kanak-kanak cerewet untuk minum susu dan akhirnya berhenti minum susu sama sekali. Harus diketahui bahawa mengabaikan mineral kalsium boleh menyebabkan banyak penyakit yang serius dalam jangka panjang. Kalsium adalah elemen penting dalam diet mana-mana manusia yang sihat.
 ===================================
Ini dia secara ringkas tentang kepentingan kalsium. Nampak remeh, tapi  sebenarnya KALSIUM ni sangat penting. Sebab semakin usia kita meningkat, semakin turun kepadatan tulang kita. 
Sudi ke nak rongak sebelum masa? Sakit badan bagai nenek nenek tua? Dan macam macam lagi akibat kekurangan kalsium...

Ye betul, minum susu dan makan makan makanan yang mengandungi kalsium. Tapi, kalau tak minum susu, tak makan sayur dan memilih sangat apa yang nak dimakan, dapat ke KALSIUM yang cukup untuk badan?? NO NO NO kan... 
Jadi, mari kita amalkan OSTEMATRIX untuk mendapatkan kalsium yang mencukupi untuk tubuh badan. Tidak kira anda lelaki, mahpun perempuan, jangan sesekali diabaikan tentang kepentingan kalsium!

Sayangi Badan Kita ye kawan kawan :))
Pengedar Sah Shaklee - ID 888805
Hp : 0172505401
FB : www.facebook.com/isyahsabela
Page : www.facebook.com/dietwithlove

Thursday, 16 May 2013

Air Oh Air

Air Kosong! Saya suke!
Anak sya jugak suke!
kalian pulak? :))
Kita biasa dengar MINUM AIR, MINUM AIR, MINUM AIR...
Tapi berapa ramai yang KURANG MINUM AIR dan YAKIN SANGAT DAH CUKUP MINUM AIR tapi hakikatnya TAK CUKUP? Ramaiiii...
Berapa ramai yang lepak kedai mamak, order air bergelas gelas?? Ramai kan? tahniah ye! Minum air manis banyak.. air batu lagi tu! Kan best kalau lepak tu togok air kosong lebih.......
Sebenarnya, kadar keperluan air dalam badan juga bergantung kepada berat seseorang. Bagi setiap 25kg berat kita, kadar air yang diperlukan oleh badan untuk tahap optimum ialah sebanyak 1 liter air. Jadi, sekiranya berat badan adalah 70kg, maka badan sangat memerlukan sekurang-kurangnya 2.5liter sehari. Ini bermakna kita harus minum sebanyak 2 botol air mineral yang besar! Tapi... kadang kala... kena minum 3 liter - 4 liter jugak... lebih lebih kalau cuaca panas terik!
 
 Namun, sebilangan besar daripada kita hanya minum air selepas makan. Kebiasaanya, purata hanyalah 2 gelas setiap kali selepas makan dan ini bermakna kita hanya minum sebanyak 6 gelas air dalam sehari. Tentu sekali keperluan badan kita tidak dapat dipenuhi, kerana kebiasaannya kita hanya minum minuman yang manis dan kurang mengambil air suam atau sky juice. 

Air meliputi hampir 70% daripada komposisi dalaman kita. Dan air juga lah yang banyak membantu dalam proses penghadaman yang mana membantu sebagai pengalir setiap nutrisi dan oksigen ke sel-sel badan. Bukan itu sahaja, keperluan air juga penting untuk kelembapan kulit dalam melindungi sendi-sendi tulang serta organ dalaman.
 
Bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan, air merupakan aspek penting yang mana sangat membantu dalam proses detoksifikasi serta membantu meningkatkan metabolisma badan. Anda boleh cuba sendiri; rajin dan amalkan mengambil air kosong atau suam yang banyak setiap hari dan rasakan perbezaannya sendiri. Untuk mendisplinkan diri, dapatkan sebuah botol berukuran 1 liter atau lebih, dan minum pada kuantiti yang sewajarnya dalam tempoh sehari.
 
Namun, harus diingat..banyakkan minum air suam dan bukannya minuman yang manis!

Sayangi Badan Kita ye kawan kawan :))
Pengedar Sah Shaklee - ID 888805
Hp : 0172505401
FB : www.facebook.com/isyahsabela
Page : www.facebook.com/dietwithlove


Wednesday, 15 May 2013

Mata dan Carotomax Shaklee

Carotomax?
Bunyi macam nama ultraman Max kan :))
Bukan! Carotomax bukan dari Jepun. Carotomax ni adalah produk shaklee yang sangat best untuk masalah kanser, prostat, sistem imun, mata, kulit dan lain lain lagi.

size kecik je
Carotomax jugak biasa kita sebut Vitamin A di kalangan pengguna produk shaklee. Malah, Carotomax Shaklee lebih selamat dari Vitamin A. Untuk pengetahuan semua,  Vitamin A adalah satu vitamin yang penting untuk kesihatan kulit dan juga tubuh badan kita. Banyak lagi info info dan fakta fakta tentang kebaikkan Vitamin A yang perlu kita ambil tahu. Saya yakin, tidak semua antara readers ni, aware apa makanan yang dimakan setiap hari. Benarkan???

Tepuk dada, tanya selera :))

sumber Vitamin A
Apa yang MENARIK sangat Carotomax ni??
Kalau di ikutkan... terlalu banyak yang baik tentang Vitamin A shaklee ni, Carotomax. 
Antara manfaat utama Carotomax adalah:-
  • Lebih selamat dari Vitamin A 
  • Carotomax mampu meningkatkan tahap penglihatan - baik untuk mereka yang menghadapi masalah rabun, silau, masalah mata yang kering, mata yang lesu, katarak, floaters dan banyak lagi.
  • melegakan penyakit kulit - pengambilan carotomax yang konsisten dapat melegakan masalah kulit seperti psoriasis, scabies, jerawat batu, senile plaque, ulser kulit.
  • carotomax mampu melindungi lapisan luar kornea, usus, paru-paru, pundi kencing
  • mampu melawan kanser dan oksidasi - pengambilan yang kerap dapat meningkatkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menhalang pembentukkan sel-sel kanser.
  • menghalang infeksi - membunuh kuman yang membolehkan membawa kepada masalah respiratori seperti asthma, hepititis, flu
  • Carotomax atau Vitamin A ini mampu menguatkan tulang, menguatkan akar rambut, dan macam macam lagi.
[sumber : panduan nutrisi shaklee]

masalah floaters
scabies
senile plaque

psoriasis
~ masalah kulit ni bole terkena pada seluruh badan, dari kepala hingga ke kaki  tidak ketinggalan bahagian  sulit ~

Jadi, secara keseluruhan.....
Carotomax bukan sekadar untuk mata. Carotomax jugak baik untuk kesihatan kulit. Sebab itu, ramai yang memakan Carotomax ni dapat kulit muka pinkish. Seolah-olah guna blusher. Ini fakta ye! Sebab sumber Carotomax itu sendiri adalah dari sayur sayuran dan buah buahan yang tinggi dengan sifat antioksidan. Bukan kah, untuk kulit yang cantik, kita perlu makan makanan yang tinggi dengan anti oksidan :))

vitamin A juga untuk kulit
Itulah Carotomax!
Size botol sangat comel. Hanya perlu makan sebiji sehari. Kalau diikutkan, difikirkan dari khasiat dan manfaat carotomax ni, mesti kita sangka Carotomax ni harga beratus ringgit untuk sebotol. Owh... andai kalian berfikir macam tu, sori... anda silap! Harga Carotomax Shaklee yang ditetapkan adalah RM74.00 untuk 30 biji. Murah kan??? Less than rm100.00. Mana nak dapat!

Jadi, pada mereka yang ada masalah masalah berkaitan mata, kulit, sangat sangat digalakkan untuk mencuba. Mereka yang silau, tak bole nak memandu, percayalah! The benefits is so untell. Semestinya diri sendiri perlu cuba untuk tahu. 



Insya'Allah.. di lain entry, saya akan kongsikan pengalaman pengalaman mereka yang dah makan Carotomax Shaklee.

Atau, ingin membeli secara online, bole hubungi saya ye melalui FB/FANPAGE/CALL/SMS 
Bila bila masa... 24/7

Sayangi Dan Hormati Diri Anda ;
Pengedar Sah Shaklee - ID 888805
Hp : 0172505401
FB : www.facebook.com/isyahsabela
Page : www.facebook.com/dietwithlove

Sunday, 12 May 2013

Rahsia Jaga Kecantikan Mata

Selamat Malam Semua.
Selamat Hari Pekerja :))
Selamat Menyambut bulan Rejab! Kejap je masa bergerak... 

30 hari dalam April dah berlalu. So fast masa bergerak. Diam tak diam, kurang dari 100 hari nak berjumpa dengan Ramadhan.  Ada masa lagi untuk kita jaga kesihatan mata.  Yela, nak mata yang terang, sihat nak beribadah kan :)

MATA ~ bersyukur kita dilahirkan dengan MATA. Panca indera yang memberi kita penglihatan. Dijadikan Allah untuk kita dengan faedah yang sangat banyak untuk di dunia mahu pun di akhirat.  Mata untuk melihat hal hal yang baik dan berfaedah :))
Apa berlaku bila mata tidak sihat? Seperti saya, saya berkaca mata. Walaupun tidak tinggi "power" tapi saya alah dengan silau. Tanpa kaca mata, saya tidak dapat memandu dengan baik siang mahu pun malam. 

bahagian mata / credit to google.com

Entry kali ni, nak berkongsi rahsia menjaga kecantikkan mata yang saya petik dan olah dari majalah keluarga/jun2010.
=====================================
Untuk pengetahuan semua, bukan sahaja tubuh badan kita yang tahu letih, mata pun tahu letih. Mata yang letih ni senang je, pedih, rasa berat, sembap dan banyak lagi.... Kalau kita ada client atau perjumpaan atau meeting, semestinya kita nak kelihatan sihat, segak dan bergaya bukan. Tak guna kalau kita berpakaian cantik tapi mata dan tubuh badan kita lesu dan letih.  Bagi mengelakkan hal sebegini, kita perlu mengambil tindakan awal dengan amalan pengambilan makanan yang kaya dengan gizi dan nutrisi agar mata kia tidak rosak.

KHASIAT TELUR
~ ramai yang elak makan telur dengan alasan risaukan kadar kolsterol yang tinggi.  Dalam masa yang sama, telur sebenarnya mempunyai peranan besar dalam kesihatan mata kerana kuning telur kaya dengan lutein dan zeaxanthin. [ apa itu lutein, zeaxanthin?? ] Masalah kolestrol bole diketepikan jika telur diambil sebanyak dua hari berturut-turut secara teratur. 


kuning telur / yummmmm :)

PERBANYAKKAN ANTIOKSIDAN
~ bahagian mata turut terdedah kepada kanser, jadi bagi mengelakkannya, anda digalakkan memperbanyakkan antioksidan. Ia sangat baik dan efektif bagi menghalang wujudnya kanser. Untuk itu, perbanyakkan pengambilan kekacang, sayuran hijau gelap, brokoli dan buah kiwi.

anti oksidan

PILIH MAKANAN YANG TERBAIK
~ makanan yang masuk ke dalam tubuh kita turut mempengaruh kesihatan mata. Untuk pengetahuan semua, pengambilan ikan salmon dan makarel dapat membantu melambatkan kerosakn mata berbanding mereka yang tidak mengambilnya langsung. Terdapat banyak makanan yang baik untuk mata jadi kenalpasti terlebih dahulu kandungan nya sebelum menyuap ke dalam mulut. 

:)

ELAKKAN MENGGOSOK MATA
~ kebanyakkan wanita mengenakan solekan ketika ke pejabat mahu pun tatkala keluar rumah untuk bersiar-siar. Ketika membersihkan wajah, mereka gemar melakukannya secara semborono asalkan wajah bebas daripada solekan. Namun bagi menjaga mata, anda dinasihatkan tidak menggosok mata. Sebaiknya gunakan jari telunjuk dan lakukan urutan secara perlahan-lahan mengikut putaran jam. 

ELAKKAN GOSOK MATA
MINUM BERPADA-PADA
~ Tidak dinafikan, pengambilan minuman yang banyak bagus untuk tubuh. Namun, elakkan nya saat mahu tidur. Ini kerana meminum terlalu banyak air itu mampu menyebabkan mata menjadi sembap dan bengkak. Sebaliknya apa yang perlu dilakukan ialah menekapkan mata dengan timun agar keesokkannya anda akan bangun dengan mata yang lebih segar.

motifnya ini hehehe

DAPATKAN TIDUR YANG SECUKUPNYA :)


tidur yang cukup 
====================================================

Tak susah pun kan nak jaga mata? 
Suplemen untuk mata pun ada.... Carotomax namanya. Nama macam pelik tapi ia adalah salah satu antioksidan untuk elak kan kanser. Vitamin A. 
Sebab itu orang selalu cakap "makan carrot untuk mata yang sihat" ...

CAROTOMAX shaklee ni lebih selamat dari vitamin A biasa. Sebabnya Carotomax shaklee mengandungi 6 jenis karotnea yang diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dan banyak lagi. 

Nak saya cerita lebih tentang Carotomax  ni...kalau kawan kawan berminat nak tau lebih lanjut, bole hubungi saya... bila bila masa. Insya'Allah, saya sedia untuk menjawab. 


shaklee independent distributor
fb : www.facebook.com/isyahsabela
page : www.facebook.com/dietwithlove
hp: 017-2505401