Tuesday 25 August 2015

KELAS ASAS BLOG DI FTC [PART 2]


Macam tak percaya berjaya menghabiskan sehari kat Faizworld. Anak anak amboi sakan bermain, berlari sana sini, bergaduh berebut mainan. Dan ini la kot aku terperasan Mr Syuben maintain sabar dan join aktiviti aku yang berkait Shaklee. TQ nooo :)

Ok. Apa nak cite? Penangan Cinch Tea agaknya, waima kepenatan merempuh jem balik Sungai Buloh, aku bole masak dgn laju dan 4 lauk ok. Sempat siap sipi sipi nak maghrib. Mandi solat makan.

Kebiasaanya, kalau kemana mana sehingga petang, sure aku doze off.. Zzzzzzz huhuhu. Best! Korang kena tengok sejug besar Cinch Tea dibancuh. See, secara tak langsung aku buat review. 

Kisah di Kelas Asas Blog di FTC, Faizworld Training Centre siang tadi.Tak abis lagi ke? Tak abis beb. Rasa otak kanan dan otak kiri ni macam tak nak rehat.



Aku lama dah kenal blog/blogspot. Dulu lps spm ada tulis blog. Tapi biasala. Muda belia dan tak konsisten. Nak tahu mcm mana rasa nak menulis dalam blog ni tercetus? Semenjak join Shaklee. Sebelum join, blog aku ni dah lama wujud tapi tulis biasa biasa je. 

Dulu tak tau macam mana nak bagi cun. Tau nak new post, tukar templat tu jela. Tapi selepas join kelas asas ni, baru tau macam mana nak bagi cantik tersusun!

Baru hari ni tau shorten url. Label, Pages, Listing, lepas save image mesti rename, keyword....semuanya ada tujuan.

Agak terpinga pinga dan sedikit kelabu pada awal pembelajaran siang tadi. Tapi Alhamdulillah, aku kerah otak kanan dan kiri untuk menangkap sehabis baik. Dapat ilmu tepi juga, webmaster tools lagi.Tq my dear sideline Mija & Cheetah. Adik beradik Shaklee. Depa tak kedekut ilmu, aku je takut nak dekat gesel gesel dengan mereka. Hahaha..

Pinjam Gambar Mija sekeping
Insya'allah entry blog aku akan lebih tersusun. Dan sekarang ni pun blog ni sedang dalam process renovation. Touch up sana sini. Susun kemas kemas.

Kita buat sedikit demi sedikit ok dan mungkin iphone 6 plus diperlukan. Ohh...tiba tiba! :)

Jumpa kita di entry seterusnya ok! Stay tune semua

xoxo, 
Aishah Rakan Nutrisi Anda
0172505401

No comments:

Post a Comment