Thursday 31 January 2013

My Breast Milk

Alhamdulillah..
Allah terus bagi sya peluang untuk breast feed anak bujang! 
Bujang ke?  Baru setahun 6 bulan 
Alhamdulillah, bersyukur sangat dengan kesihatan nya yang jarang demam atau selesema semenjak mamanya memakan vitamin Shaklee. Membantu kan..? Macam mana? Thru breastfeeding.. Muhammad rayyan Rizq nama nya.. dengan maksud Pintu bagi orang yang berpuasa.... He is an active and manja boy!

Tahun lepas, saya cuma makan trial pack je.. Shaklee makanan tambahan pertama yang saya cuba. Dan saya cuba untuk MY BREAST MILK.

B complex
Vitalea
Vitamin C
Alfalfa

ini la dia yang PERTAMA KALI saya makan


full set untuk menyusu

TAPI...saya tak mengharap sepenuhnya pada supplement!

Saya tak sekat apa yang saya makan! And masa makan pun saya dah tak bertambah macam dulu.. I nak kurus jugak tau :)
tapi sya kerap makan, and makan pun makanan yang fiber..biskut ke, roti ke...minum susu...minum yogurt..makan ice cream. 

Makanan Tambahan saya tak tinggal sebab it is really help. Bukan untuk memastikan susu badan sentiasa meriah tapi untuk memastikan saya ada tenaga untuk melayan karenahnya. Melayan isi rumah dan macam macam. 

Apa yang saya makan? 
Saya minum ESP dan Alfalfa 8 biji sehari! Ermmmm...memang best! Tatkala orang lain tidur, saya masih berjaga buat kerja kerja rumah atau main game atau baca buku... Tatkala orang Nap, saya rasa cergas and tak senang duduk tanpa buat kerja! 

Mini POWER tau

Saya tak mengharap pada supplement semata-mata 
(suka nak repeat kan)
Saya niat nak bagi susu badan pada rayyan selama yang boleh.  Doa kepada Allah. Sokongan dari suami, mak, mertua.... bukan apa, SUSU TEPUNG MAHAL WOOO.. 

Makan makanan yang membantu sistem badan, macm sayur sayur hijau... buah buahan,kurma, kismis, minum air yang cukup. Mula mula memang la tak meriah...tapi insya'Allah...selalu postif dengan apa yang kita buat.... Yakin! Kalau kita tak yakin, apa pun tak jadi. Betul tak?

Jangan lupa pam!Bersyukur di pejabat, senang nak pegi pam. Saya pikul satu beg yang berisi pam susu, cooler bag berisi ice pack 8 ketul. EBM Storage 6 botol. Dan memang hari hari saya akan bawak balik ke enam botol berisi. Alhamdulillh. Mudah bagi saya untuk kekalkan susu badan supaya sentiasa meriah. 

Saya yakin semua ibu nak yang terbaik. Jadi buat dan pilih yang terbaik. 

Untuk mencuba, bertanya, bole hubungi saya bila bila masa yang ibu ibu selesa (,")

Salam Mesra,
isyah
0172505401
Rakan Shaklee Anda
www.facebook.com/isyahsabela

No comments:

Post a Comment