KAWAN MAYA

Wednesday, 19 December 2012

Control The Weight

Dah makan set slim Shaklee...
Set Slim Shaklee ada beberapa pilihan...
Untuk permulaan, saya memilih Lecithin, Alfalfa dan ESP.
Kenapa tiga ni saje? Tiga ni saje dah banyak membantu..
Mari sya kongsi khasiat ketiga tiga vitamin ni..

~LECITHIN~
Kepentingan Lecithin :  Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.

Kandungan Lecithin :
Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian
Kolin – satu komponen neurotransmitter.
Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.
Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan

Fungsi PALING UTAMA
~Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). ~Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol. ~Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL). ~Membantu kawal paras triglycerides. ~Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. ~Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

~ESP..ENERGIZING SOY PROTEIN~ESP ni  one of Shaklee best seller!

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 
25% daripada badan kita berasal daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein.
Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein. 
Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

~ Alfalfa~
bagus alfalfa ni...sebagai contoh, bole hilangkan bau mulut.. bau ketiak..mengetatkan miss V perempuan..untuk keputihan...mcm macam lagi lah

Banyak lagi kebaikkan yang saya nak kongsi tentang vitamin shaklee.. tapi kalau saya cerita saje mcm tak seronok kan. Sebaiknya korang CUBA..sebab, kalau tak cuba, tak tau.. Insya'Allah, bila yakin, kita akan dapat! 

So, sebarang pertanyaan.. bole PM at
www.facebook.com/isyahsabela
www.facebook.com/dietwithlove
sms/call/whatsapp: 017-2505401
Shaklee ID: 888805

**a lot more to share.. just continue read my blog**