KAWAN MAYA

Monday, 5 March 2012

~The Winner Takes It All~

I don't wanna talk
About the things we've gone through
Though it's hurting me
Now it's history
I've played all my cards
And that's what you've done too
Nothing more to say
No more ace to play


The winner takes it all
The loser standing small
Beside the victory
That's her destiny




I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense
Building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool
Playing by the rules

The gods may throw a dice
Their minds as cold as ice
And someone way down here
Loses someone dear
The winner takes it all
The loser has to fall
It's simple and it's plain
Why should I complain


But tell me does she kiss
Like I used to kiss you?
Does it feel the same
When she calls your name?
Somewhere deep inside
You must know I miss you
But what can I say
Rules must be obeyed


The judges will decide
The likes of me abide
Spectators of the show
Always staying low
The game is on again
A lover or a friend
A big thing or a small
The winner takes it all

 don't wanna talk
If it makes you feel sad
And I understand
You've come to shake my hand
I apologize
If it makes you feel bad
Seeing me so tense
No self-confidence
But you see
The winner takes it all
The winner takes it all...








Sunday, 4 March 2012

Food FoR My SOn

Huisshhh...esok dh mula nak provide makanan untuk pengasuh rayyan. KEsian la kat anak aku asyik telan nestum nestum nestum...
esok rancang nye nak prepare puree keledek for lunch and bubur carrit+bilis :)
bangun? hahahahahaha


KUL 4 babe....zombie zomba la aku :p


untuk Rayyan, mama redah je semua....

ala tomey tomey

Saturday, 3 March 2012

~Suatu Waktu Di Subuh Hari~


Assalamualaikum & salam satu Malaysia..
While everyone is so deep in their sleep..so is my son and my hubby..i am still awake! It is so nice, so peaceful and i feel so calm at this hour.... macam macam bunyi kedengaran :)
masa ni la nak kemas semua yang tunggang langgang..etc; masuk baju dalam mesin, kemas dapur & lipat pakaian yang dh berhari hari tak lipat...
Alhamdulillah..thanks ya allah sebab masih bagi aku peluang untuk melaksanakan tugas aku sebagai hambamu..


husband's snore can be heard hihihihi..kuat dengkur orang tua tu .. bila bgtau dia tak nak mengaku...alahai...
anak kadang2 bole terjaga dengan dengkur nya itu..well, i do will snore i i had a bad day..worst!! 


Di saat mcm nila aku teringat arwah abah .. ~alatihah untuk Sulaiman Bin Hakip @ Lahakim~ "lama sangat aca tak ziarah kubur abah...rindu dengan abah..macam macam nak cerita dengan abah"    Abah, tiada galang ganti...bila abah dah takde, baru terasa abah penting dan abah diperlukan dalam banyak perkara....orang selalu tanya aku ni anak mak atau abah..aku selalu jawab, aku anak emak..well the truth is AKU ANAK ABAH sebab ntah kenapa aku lebih selesa bercerita dengan abah walaupun arwah garang, tak pernah nak gurau2 dengan anak2.... ya allah abah, really miss u!


*arwah abah dgn mak kat Cherating*

irfan & tok abah
sekarang tinggal mak...kesian mak! kena harungi banyak benda....ya Allah, ampun dosa kedua orang tua ku ya allah...segala yang nyata atau tidak...rahmatilah arwah abahku, tempatkan lah arwah abah dikalangan orang orang yang beriman...lindungilah arwah abah dari segala seksaan kubur dan api neraka.. ya Allah, ku mohon padamu ya Allah, panjangkan lah usia mak aku ya Allah..berilah kesihatan yang baik untuknya... 

ku pandang wajah anak ku..suamiku...hati aku berdetik..."rayyan, moga umur mama panjang untuk melihat kamu membesar anak...moga mama diberi kesihatan yang baik untuk mendidik kamu menjadi islam, anak yang baik dan berguna... ""abang, moga sayang dipanjangkan umur  untuk hidup bersama abang...melihat anak kita membesar dengan baik..abang, sama samalah kita harung dunia ni dengan ikhlas sebagai hamba allah dan ibu bapa yang baik & bertanggung jawab"

our son
my wedding 2010

~~Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.~ Mahatma Ghandi~~

Rasulullah (saw) bersabda : Kebaikan yang paling cepat memperoleh ganjaran pahala ialah kebajikan dan silaturahim. Dan kejahatan yang paling cepat mendapat hukuman ialah kezaliman dan memutuskan hubungan kekeluargaan.
(Hadith Riyawat Ibnu Majah)

Friday, 2 March 2012

Cinta Hati

cinta hati yang dilahirkan pada 16 ramadhan 1433, 16.08.2011 dengan berat 4.1kg..
alhamdulillah anak mama is 7month now

Muhammad Rayyan Rizq diberi nama...

ZUHUD

kesepian, kesedihan, kekosongan
inilah nikmat yang aku dapat
dari segugus dendam yang laknat.

redhaan, ketabahan, kekuatan
inilah anugerah yang aku dapat
dari sebeban derita yang hebat.
kepiluan, keresahan, kesyahduan
inilah tangis yang aku pendam
di lurah rindu yang paling dalam.

keyakinan,kejujuran. keikhlasan
inilah rahmat yang aku cari
dari segenap insan duniawi.
inilah segala secebis isi hati
yang sentiasa merantai diri
tak perlu kucoret semua di sini
kerna kamu sendiri pernah menikmati
tak perlu lari
tak perlu sembunyi
berdepanlah dengan diri
agar jadi manusia jati.
dengan iman senipis kapas
dengan taqwa seperti lalang
aku mohon kepadaMu
ampunilah segala dosaku
hari ini atau semalam
yang nyata mahu pun selindung
Engkaulah Yang Maha Mengetahui 
Lagi Maha Menyayangi
Tuhan sekalian alam.
aku butakan hati
dari segala hina
dari segala caci
zuhudku padaMu
hanya Engkau yang tahu.
 




copy: http://www.kapasitor.net/